Consultatiebureau

De geboorte van uw kindje hoeft u niet zelf aan Vérian door te geven. Onze consultatiebureaus ontvangen automatisch de geboorteberichten nadat u uw kindje heeft aangegeven bij uw gemeente.

De juiste zorg

Bij het consultatiebureau werken een jeugdarts, een jeugdverpleegkundige en een consultatiebureau-assistente. Zij willen er voor u zijn in de zuigelingen- en peuterperiode; om uw eventuele vragen te beantwoorden en samen met u te kijken naar de groei, de ontwikkeling en het gedrag van uw kindje. Tijdens de bezoeken aan het consultatiebureau worden onder meer hart, longen, ogen en heupen van uw kind onderzocht. Als er zich onverhoopt stagnaties of verstoringen voordoen in groei, ontwikkeling of gedrag, kunnen er in overleg met u de gewenste stappen worden genomen. Als daar aanleiding toe is nemen wij, in overleg met u, contact op met uw huisarts of andere zorgverleners, die u en uw kind verder kunnen helpen.

 

Op het consultatiebureau kunt u ook uw kind laten inenten. Dit is kosteloos en op vrijwillige basis. U ontvangt enkele weken na de geboorte van uw kindje informatie van het RIVM. Om de beslissing voor uw kind weloverwogen te kunnen nemen, is het belangrijk deze informatie goed door te lezen. Rijksvaccinatieprogramma.

De eerste keer naar het consultatiebureau
Het eerste bezoek aan het consultatiebureau vindt plaats als uw kind vier weken oud is. De tijd waarop u wordt verwacht, is tijdens het huisbezoek door de Jeugdverpleegkundige genoteerd in de Groeigids en het Mijn Kind Dossier. De consultatiebureau-assistente meet en weegt uw kind en kan eventueel een afspraak inplannen voor het volgende consult. Bij dit eerste bezoek wordt uw kindje gezien door de Jeugdarts. Uw kindje wordt lichamelijk helemaal nagekeken en de bevindingen worden met u besproken. Een consult duurt ongeveer 20 minuten.

Koorts of ziek?
Heeft uw kind koorts of een (infectie) ziekte? Dan is het beter de afspraak op het consultatiebureau af te zeggen. Het is dan belangrijk dat uw kind eerst weer beter wordt. Een nieuwe afspraak kan meestal gelijk weer worden ingepland.

 

 

Afspraak maken of verzetten

Een afspraak maken of verzetten kunt u op twee manieren doen:

  1. Inloggen in Mijn Kind Dossier. Via een kalender kunt u eenvoudig een datum en tijdstip vastleggen die u het beste uitkomt.
  2. E-mail sturen. Voorin in de Groeigids staat het mailadres van uw consultatiebureau. De consultatiebureau-assistente neemt dan contact met u op.

Extra moment van contact
Het kan zijn dat u naast de reguliere afspraken behoefte heeft aan een extra moment van contact. Onze jeugdverpleegkundige en jeugdarts staan voor u klaar!

Kijk hier voor meer informatie.

Hoogwaardige kwaliteit

Vérian staat voor hoogwaardige kwaliteit. Kwaliteit van zorg voor de cliënt en kwaliteit van en voor de medewerkers. Kwaliteit van zorg is voor ons het voldoen aan de verwachtingen van de cliënt, binnen de doelstellingen van de organisatie. Vérian is zich ervan bewust dat geen cliënt hetzelfde is en wensen en behoeften voor elke cliënt anders kunnen zijn. Dat maakt dat we steeds met de cliënt overleggen wat voor hem of haar belangrijk is. Zorg voor kwaliteit is binnen Vérian ieders zorg.

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlPatiëntenfederatie Nederland
Thuiszorg Vérian is gewaardeerd op ZorgkaartNederland.

Waar bent u naar op zoek?