Wat we als Vérian belangrijk vinden, geven we weer aan de hand van 4 pijlers:
- Onze cliënten
- Onze medewerkers
- Onze regio
- Onze organisatie
Lees hieronder meer over onze pijlers
Home > Over Vérian > Koers
De zorg is continu in beweging. We zien dat mensen steeds langer thuis zorg ontvangen. Ook zien we een toename van het aantal zorgvragen en de complexiteit daarvan. Vérian speelt hier op in.
We kijken continu hoe we cliënten op de juiste manier kunnen blijven ondersteunen. Samenwerking over de eigen muren heen is belangrijk om de juiste zorg op de juiste plek te bieden.
Wat we als Vérian belangrijk vinden, geven we weer aan de hand van 4 pijlers:
Lees hieronder meer over onze pijlers
1 – Onze cliënten
In alles wat we doen zijn de cliënten onze drijfveren. We willen cliënten de regie laten houden over hun eigen leven, waarin ze zelf aangeven wat ze belangrijk vinden en uitgaan van hun eigen kracht.
Wij kijken daar waar nodig hoe we cliënten gericht kunnen ondersteunen. Het gebruik maken van het netwerk van de cliënt, de inzet van hulpmiddelen, zorgtechnologie en voorzieningen in de wijk zijn daarbij belangrijk.
Vérian zet alleen zorg in als dit de enige en beste oplossing is voor de cliënt. Daarbij willen we actief inzetten op het vroegtijdig signaleren en voorkomen van problemen.
Naast zorg thuis biedt Vérian ook zorg dicht bij huis aan, op zichtbare locaties in de wijk. De sfeer zal hier ontspannen en huiselijk zijn, zodat cliënten zich op hun gemak voelen. Op deze locaties bieden we – op een laagdrempelige manier – vanuit de diensten die we leveren zorg, ondersteuning, advies en voorlichting. Onze Thuyskamers Apeldoorn Zuidwest en De Maten zijn hier een voorbeeld van.
2 – Onze medewerkers
Het motto van Vérian is samen bloeien en groeien. Onze medewerkers zijn onze ambassadeurs. We vinden het belangrijk dat ze trots zijn op en zich verbonden voelen met de organisatie.
Vanuit alle afdelingen worden medewerkers betrokken bij de ontwikkelingen en projecten binnen Vérian. We willen onze organisatie blijven versterken en aanwezige kennis van medewerkers benutten. We werken vanuit het wij-gevoel, samen staan we sterk.
Binnen Vérian zijn medewerkers zelf eigenaar van hun loopbaan en Vérian faciliteert daarin. Zo kunnen medewerkers bijvoorbeeld gebruik maken van een leermanagementsysteem en scholingsprogramma’s volgen. Zij krijgen volop de mogelijkheid om zichzelf te ontwikkelen. Onze Vérian Academie biedt een innovatief en gevarieerd opleidingsaanbod dat is afgestemd op de ontwikkelingen in het zorglandschap.
3 – Onze regio
Om kwalitatieve, toegankelijke en betaalbare zorg te kunnen blijven organiseren is samenwerking van groot belang. We werken daarom actief samen met allerlei partners in de regio. Hierdoor kunnen we de best mogelijke zorg en ondersteuning bieden aan onze cliënten.
Als grote organisatie is Vérian een belangrijke speler in de regio. Vérian onderscheidt zich als deskundige en gespecialiseerde organisatie. We bieden een compleet zorgaanbod en blijven ons inzetten voor een veelzijdig, gespecialiseerd aanbod van zorg. We zijn een betrouwbare partner die interne deskundigheid én kennis wil delen met partners.
4 – Onze organisatie
Wij willen als organisatie flexibel zijn en snel kunnen inspelen op veranderingen in de zorg en in onze omgeving.
We willen dat de professionals van Vérian elkaar goed weten te vinden en gebruik maken van elkaars kwaliteiten. Onze wijklocaties gaan hier aan bijdragen.
We zijn ondersteunend aan onze medewerkers en weten wat er bij hen speelt. Vérian werkt aan vernieuwende projecten om toekomstbestendige zorg en ondersteuning te kunnen blijven leveren. Goede interne samenwerking en een open cultuur staan in onze organisatie centraal.
Vérian
Veelzijdig in zorg.
Vérian staat voor hoogwaardige kwaliteit. Kwaliteit van zorg voor de cliënt en kwaliteit van en voor de medewerkers. Kwaliteit van zorg is voor ons het voldoen aan de verwachtingen van de cliënt, binnen de doelstellingen van de organisatie. Vérian is zich ervan bewust dat geen cliënt hetzelfde is en wensen en behoeften voor elke cliënt anders kunnen zijn. Dat maakt dat we steeds met de cliënt overleggen wat voor hem of haar belangrijk is. Zorg voor kwaliteit is binnen Vérian ieders zorg.
Vragen? Bel of mail ons. We zullen
u zo spoedig mogelijk te woord staan.